Chevrolet Camaro da 1400cv per un privato canadese

Un committente canadese si è fatto costruire una Chevrolet Camaro su misura, pagandola 320

da , il

    Chevrolet Camaro da 1400cv per un privato canadese

    Gli americani, si sa, amano quelle che vengono chiamate Muscle Car, con un termine che da noi assume a volte connotazioni non proprio positive. Le Muscle Car sono auto (in genere berline a due porte) equipaggiate con potenti motori V8 e vendute a prezzi accessibili, cosa che le differenzia dalle auto sportive, dalle coupé e dalle GT 2+2 tipiche delle nostre latitudini. Una delle più celebri vetture di questa categoria è senza dubbio la Chevrolet Camaro e un privato canadese, Serge Leger, ha deciso di farsene costruire una versione decisamente fuori dal comune.

    L’auto così modificata monta sotto il cofano un motore 6.0 LSX V8 con turbocompressore Turbonetics, la cui potenza complessiva supera i 1.419cv (per fare un paragone l’auto da strada più veloce al mondo, la Bugatti Veyron Super Sport, ne ha “solo” 1.200). La coppia massima generata da questo autentico mostro è di 1.219Nm.

    Una motore del genere necessita di una lunga e noiosa serie di modifiche tecniche per permettere alla sua potenza mostruosa di scaricarsi a terra senza trasformare auto e guidatore in una nuvola di fumo. Anche il look e l’allestimento degli interni sono stati rinnovati, per adeguare la vettura alle esigenze del committente.

    Qui di seguito elenchiamo le modifiche applicate da Camaro5 all’auto in questione. Ci perdonerete di non averle tradotte, ma credo che la lista sia sufficiente per rendere l’idea. Per completare la vettura sono state necessarie 3.800 ore di lavoro, per un prezzo finale di 320.000 dollari.

    THE ESSENTIALS

    Owner: Serge Leger

    Location: Shediac, NB

    Vehicle: 2010 Chevrolet Camaro SS

    Power: 1400whp with 900lb-ft (est.)

    ENGINE

    GM 6.0L LSX V8

    ENGINE MODIFICATIONS

    Turbonetics hybrid 91mm

    Twin Turbonetics Duo 35 Blow-off Valves

    Twin Turbonetics RG 45 Wastegates

    Twin Spearco cores with custom end tanks

    Vibrant Piping used was all 304 stainless

    Custom 5-inch downpipe

    Custom 3-inch dual exhaust

    Custom aluminum sheet metal intake manifold

    Custom exhaust manifolds

    Custom charge piping

    Flex-A-Lite radiator and fan combo

    Custom stainless coolant piping

    Custom transmission and oil cooling radiators and lines

    Injectors 2150cc Fuel injector clinic

    Aeromotive A1000 (x2)

    Aeromotive pro series EFI FPR

    Aeromotive fuel controller

    Earl’s SS lines

    custom fab fuel rail

    custom built aluminum fuel cell with scavenger built in

    DRIVELINE

    TCI custom built 4l80e Transmission and stall torque converter

    custom back half Carbon Fiber tub

    custom made 4 link trailing arms

    factory unibody rails extended and strengthened

    Moser 9-inch rear end fabricated to accommodate rear suspension parts

    Moser axles

    custom driveshaft

    shaved holes and smoothed undercarriage …all painted

    QA1 coilovers

    WHEELS, TIRES, BRAKES

    STRUT 22×10-inch front with 3-inch

    STRUT 24×15-inch rear with 7-inch

    Pirelli P Zero 265/35R22 front

    Pirelli P Zero 405/25R24 rear

    Baer 6-piston 355mm all around

    INTERIOR

    Custom fabricated and reupholstered front seats

    Custom fabricated rear seats

    Reshaped door panels for speakers

    Custom headliner

    Custom rear inner quarter panels

    Redesigned dash and center console (relocated factory heater and controls)

    Auto Meter gauges: fuel, boost, wideband, oil pressure

    Imported Italian leather with custom hand stitched (baseball stitch) interior

    Custom integrated roll cage with seat belt inserts

    Sparco 5-point front harnesses

    Sparco 4-point rear seat belt

    Carbon by design hood

    Carbon by design trunk

    Carbon by design radiator cover

    Custom carbon panels in trunk, floor, rear tubs etc.

    Custom carbon wing (pro stock style)

    Custom carbon rear bumper diffuser

    Custom Carbon Rear Tub

    EXTERIOR

    Custom side skirts dropped 1 1/2 front 3 1/2 rear (to accommodate difference in tire height)

    Channelled rocker and floor to accommodate side exhaust

    Redesigned custom front bumper

    Redesigned custom rear bumper

    STRUT Carbon fiber Camaro Front Grille

    Shaved side markers front and back

    Custom PPG Nexa water based black cherry paint

    AUDIO & MULTIMEDIA

    Pioneer AVIC-Z110BT – Flagship In-Dash Navigation AV Receiver with DVD Playback and Built-In

    Bluetooth

    Pioneer Premier:

    TS-C720PRS 6.75-inch Component Speaker Package

    PRS-A900 4-Channel Bridgeable Amplifier

    PRS-D2000SPL Competition-Level SPL Class D Mono Amplifier

    TS-SW1201S2|S4 12-inch Shallow-Mount Subwoofer (x4)

    ND-BC20PA Rear View Camera with Visual DSP

    Apple Mac Mini with 3G and WiFi